.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 16 maart 2012

Paasei Patroon

Zoals beloofd pen ik hier het patroon voor het paasei neer :

Gebruikte steken en afkortingen:
haaknaald 2.5 mm + katoen
vaste = V

Gebruik een plastic of piepschuim ei en controleer regelmatig de steekverhouding


  • toer 1 :  maak een magische ring met 5 V
  • toer 2 :  2 V haken in iedere vaste (10)
  • toer 3 :  2 V haken in iedere vaste (20)
  • toer 4 :  1 V in iedere vaste haken
  • toer 5 :  * 1 V haken in de eerste vaste, 2 V haken in de volgende vaste*, herh. (30)
  • 6 - 16 :  in iedere V een vaste haken (30) - ei erin stoppen
  • toer 17 : * 1 V haken in iedere eerste 4 vasten en 1 steek minderen*, herh. 4X
  • 18 - 20 : 1 V in iedere vaste haken 
  • toer 21 : * 1 V haken, 1 steek minderen*, herhalen 
  • 22 - ... : bovenste rij herhalen tot er geen steken meer overblijven 


Welkom voor ideetjes op mijn FB pagina Atelier Valerie

Lieve & Creatieve Groetjes


20 opmerkingen:

  1. Hartelijk dank voor het paasei patroon, ik ga het vanmiddag meteen proberen!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het patroon! Ga vanavond meteen proberen!

    Fijn weekend! Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Muy bonito! Gracias.
    Feliz fín de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie eieren!!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zag het op brocanterie derdijk en dacht, dat moet ik ook eens kijken! Ga eens een keer proberen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ongeveer de afmeting van het ei? Ik vind 'm erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ei heeft een afmeting van een gewoon ei.
      Het plastieken ei heb ik gekocht bij de Wibra.

      Verwijderen
  7. Was ik op google aan het zoeken naar een handig haak patroon van een paasei, kom ik als eerste op jou blog terecht!!! Ik ga het direct even proberen! Ben benieuwd!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi. Bovendien een hele goede beschrijving en ook nog ei-vormig (ik heb al meerdere patronen geprobeerd, maar niet 1 werd een mooie vorm behalve deze)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Je kan het ei opvullen met kussenvulling, maar ik heb er een wit
      plastiek ei in geplaatst, die ik vorig jaar kocht bij de Wibra.
      Een ei uit piepschuim kan ook gebruikt worden.

      Verwijderen
  10. Wat een leuk/mooi paasei. Wil ze graag gaan haken maar met welk nr. haaknaald worden ze gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit hangt er natuurlijk vanaf welke dikte van katoen je gebruikt,
      maar mijn garen is te gebruiken met een haakpen n° 2.5 mm tot 3 mm.

      Verwijderen
  11. Er zijn verschillende afmetingen in plastic eieren te koop.
    De afmeting van een kippenei is +/- 6 centimeter.
    Ik vraag me nog wel af hoe je de bloemetjes haakt.
    Heel erg mooi geworden.
    Liefs, Hinke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bloemetjes zijn toevallig gehaakt op dezelfde wijze
      als de lente bloemetjes van de bladwijzer van de friends gift,
      maar dan wel met fijner haakkatoen ...

      Verwijderen
  12. De 17de rij Eindigt toch met 1 vaste Want in rij 16 heb ik in totaal 36 vasten Laat je iets weten Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je haakt volgens het patroon minder je in rij 17 ...
      Dat is 25 vasten ... Lieve groetjes Valerie ♥

      Verwijderen
  13. Wat heb je dat weer mooi gemaakt met dat lintje en het bloemetje.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...